ATH u Mozarta

Wydarzenia

Od blisko trzech lat Koło Naukowe HORYZONT organizuje dla studentów naszej uczelni wyjazdy do pobliskich stolic europejskich, które są niepowtarzalną okazją zarówno do zwiedzania nieznanych i odległych miejsc, jak i nawiązania wśród studenckiej braci nowych znajomości i kontaktów. Atmosfera naszych wyjazdów zawsze pełna jest uśmiechów i radości, mimo że tradycyjnie wyruszamy z Bielska-Białej już o godzinie czwartej rano – a jak jest z porannym wstawaniem, każdy wie… Warto także nadmienić, że dla wielu naszych żaków są to pierwsze zagraniczne wyjazdy, gdy opowieści, relacje i fotografie z Austrii, Niemiec czy Ukrainy znane są im tylko z przekazów medialnych.

3 czerwca, po raz kolejny, udaliśmy się w ciekawą, letnią podróż – tym razem do cesarskiego Wiednia. Jednodniowa autokarowa wycieczka pełna była zaskakujących widoków i niezapomnianych wrażeń. Wielu rzeczy nie sposób opisać. W austriackim Wiedniu, w którym atrakcja goniła atrakcję, oglądaliśmy majestatyczny Hofburg, górę Kahlenberg, pałac Schönbrunn z ogrodami i fontannami, czy też słynne Ogrody Różane. Zaglądaliśmy do cesarskich stajni, byliśmy pod austriackim parlamentem i wiedeńskim ratuszem. Kto tylko chciał, raczył się kawą po wiedeńsku, sernikiem po wiedeńsku, sznyclem lub zaglądał to pod pomnik Goethego, to pod pomnik Mozarta. Nie obyło się także bez zajrzenia na taras Albertiny. Słoneczna pogoda zawsze napawa optymizmem!

Dodatkową atrakcją była tym razem możliwość odwiedzenia przepięknego muzeum Hundertwassera, znanego na całym świecie architektonicznego obiektu, którego charakter odzwierciedla rodzaj sztuki kreowanej przez austriackiego artystę i wizjonera. Być może dla wielu studentów będzie to przyczynek do powrotu w to tajemnicze miejsce, w którym z trudem można znaleźć linię prostą – zarówno w proponowanych dziełach, jak i w budowlanym wykończeniu słynnej kamienicy.

Tradycyjnie do Bielska-Białej wróciliśmy około północy: zmęczeni długimi spacerami, ale i zadowoleni z kolejnej udanej wycieczki. Mamy nadzieję na następne interesujące wyjazdy i już wkrótce wyruszamy na trzydniową eskapadę do Lwowa – nie możemy się doczekać.

dr Maciej Kalarus, opiekun Koła.