środa
7 wrzRozpoczęła się realizacja projektu w ramach partnerstw strategicznych (KA2) Programu Erasmus+ o nazwie ”Intervention in the Development of FL Reading Comprehension Skill (IDEREC)”
AktualnościZ dniem 1 września 2022 roku rozpoczęła się realizacja projektu w ramach partnerstw strategicznych (KA2) Programu Erasmus+ o nazwie ”Intervention in the Development of FL Reading Comprehension Skill (IDEREC)” o numerze 2022-1-SK01-KA220-SCH-000085608. Projekt będzie trwał 34 miesiące i zakończy się z dniem 30 czerwca 2025 roku. Całkowita kwota przyznanego grantu, który zostanie rozdzielony na każdego z partnerów w odniesieniu do realizowanych celów to 250 tys. Euro.
Projekt ukierunkowany jest na stworzenie i ewaluacje efektywności programu interwencyjnego dla uczniów języka angielskiego i niemieckiego, który w założeniu powinien zwiększyć ich kompetencje w zakresie czytania ze zrozumieniem. Partnerzy uniwersyteccy będą odpowiedzialni na stworzenie programu interwencyjnego i wydanie go w formie monografii, natomiast partnerzy szkolni, będą odpowiadać za testowanie i ewaluacje wypracowanych materiałów edukacjnych i programu interwencji. Taki podział obowiązków z założenia ma zwiększyć szanse na stworzenie takiego programu interwencji, który pozwoli uczniom realinie zwiększyć ich komptencje związane z czytaniem ze zrozumieniem w językach obcych: niemieckim i angielskim.
W projekcie bierze udział 9 partnerów z 3 krajów – Polski, Czech i Słowacji. Na poziomie uniwersyteckim, konsorcjum tworzą trzy podmioty: Uniwersytet Konstantyna Filozofa w Nitrze (Słowacja), Uniwersytet w Ostrawie (Czechy) oraz Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej (Polska). Na poziomie szkolnym udział w projekcie zadeklarowało 6 partnerów reprezentujących następujące instytucje edukacyjne: Anglojęzyczna Szkoła Podstawowa Oxford Primary School w Bielsku-Białej, Zespół Szkół Technicznych i Leśnych z Żywca; Szkoła Podstawowa oraz Gimnazjum z Nitry, a także Szkoła Podstawowa i Gimnazjum z Ostrawy. Tak szerokie konsorcjum partnerów pozwoli na realizację celów projektowych a także umożliwi partnerom na wzajemne poznanie struktury oraz metod pracy podobnych jednostek edukacyjnym.